trappatonie - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu trappatonie - Reisverslag uit Bardolino, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

trappatonie

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

07 Mei 2012 | Italië, Bardolino

Amici,

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, na het bekende ochtendritueel van douchen mezelf verzorgen, aankleden tassen inpakken en naar de ontbijtzaal gaan werd mijn ritme plots verstoord, de ontbijtzaal was nog gesloten en het was al 7.20 uur ik was maar 10 minuten te vroeg. E r was nog geen sterveling te bekennen.

Even later kwam Wichert ook naar beneden en zoals jullie wel weten, Wichert is een liefhebber van een goed ontbijt, nu had ik gisteravond er al voor gezorgd dat er geen muesli meer te vinden was en de yoghurt had ik laten verdwijnen geen krenten alleen maar een paar gewone broodjes met jam en kaas in de hoop dat hij vandaag eens een offday zou hebben, maar praktisch als hij is werd de plaatselijke Lidl aangedaan en kwam hij terug met een voorraad voor een peloton mariniers. Dus mijn opzet was weer mislukt, Liesbeth waar zit de uitknop van Wichert?

Trouwens even voor de record ik heb me gek gepraktiseerd en eindelijk ik heb een passende naam voor hem gevonden TRAPPATONI, die vent blijft maar door trappen.

Maar om even bij de les te blijven, na ons zeer bescheiden ontbijt zijn wij weer met groot enthousiasme op pad gegaan, volgens statisticus Wichert hebben wij het eerste uur meer dan 20 km per uur gereden. Na een tussendoortje (natuurlijk yoghurt met een banaan) weer verder tot 11.30 uur toen troffen we onze medepelgrims Lammert en Cor. Na gezellig een bakje Cappuccino en even samen op de foto hebben we onze weg vervolgd,

's Middags begon het weer te draaien, een paar druppels en de de wind zwelde weer aan. Na overleg besloten we om de eerstvolgende agricultura te nemen en er maar een kort dagje van te maken (80km). Die agricultura lag volgens het bord 200 mtr bergop, maar Italiaanse meters zijn volgens mij veel langer dan onze meters en het ging volgens Wichert 15% omhoog. We moesten beide afstappen en te voet verder. Zoals je al zult begrijpen, de agriculturo was gesloten, en hoewel ik net last had van mijn middagdip heb ik tegen Wichert gezegd de dood of de gladiolen we gaan door naar Bardolino.

Onze inspanning werd beloond een prachtig uitzicht over het Gardameer.
Eerst nog even het hele dorp doorgecrossed om een hotelkamer te vinden wat uiteindelijk gelukt is. Toevallig hetzelfde hotel is waar ik tijdens mijn vorige fietstocht naar Rome ook heb geslapen.
Vanavond weer lekker gegeten wat kunnen die Italianen lekker koken.

Morgen fietsen we niet zo ver als we gewend zijn bij het ontbijt krijgt Wichert champagne en als dat niet helpt gooi ik zijn fiets in het ravijn. Wichert blijft maar zeuren dat ik op moet schieten zodat hij dit stukje op de site kan plaatsen dus ik hou maar op voor vandaag, tot de volgende keer .
En hartelijk bedankt voor alle reacties ik krijg er ontzettend veel energie van.

Bedankt tot de volgende keer.

Jos

vertrek: 08:30
Aankomst: 16:15
Fietstijd: 5:30
Gemiddelde: 19,5
Totaal gefietst: 1204 km gemiddeld 17,6
Maximum snelheid 60,6

  • 07 Mei 2012 - 20:39

    Liesbeth:

    De eerste vandaag?

  • 07 Mei 2012 - 20:42

    Liesbeth:

    Jaaaa, gelukt!
    Jos, een uitknop heeft hij niet. Mooie naam heb je bedacht! Op wintersport heeft hij ooit de bijnaam Remi gekregen, van "Alleen op de wereld". We waren hem toen vaak kwijt, omdat hij altijd ver vooruit ging.

  • 07 Mei 2012 - 21:15

    René:

    Troost je Jos, hij is altijd een slavendrijver geweest en zal het wel blijven ook. Veel sterkte het laatste stuk

  • 07 Mei 2012 - 23:14

    Jan Janszen:

    het is weer een geweldig verslag geworden,je kan er gewoon geen stuk van laten staan of overslaan.Leuk om vaak mensen te ontmoeten die je al eerder op de route ontmoet heb.En een mooie foto van jullie vieren.Eten deze jongens ook veel muesli,bananen en krenten?De posturen leken veel op elkaar.Echte klimmers,te begrijpen dat het soms wel afstappen is.Maar enorm wat jullie presteren,dagje minder kan ook geen kwaad,heb het thuisfront weer een verslag waar ik alweer naar uitkijk.Mannen met een lach en een grol, zijn de km in Italie ook weer zo voorbij en dan lange broeken aan en monsieur begroeten Gegroet en ik pet af.Jan.

  • 08 Mei 2012 - 01:00

    Wim:

    Hallo Mannen.

    Vol enthousiasme weer jullie verslag aan het lezen zie ik opeens onder het naambord BARDOLINO iets staan van 50 km en "" della velocita" nu weet ik nog dat velo frans is voor fiets , ik denk het mag toch niet waar zijn dat die italianen daar controleren dat je niet harder mag FIETSEN dag 50 km.
    Dus de vertaler geraadpleegd maar gelukkig deze twee woorden betekenen in het italiaans "je snelheid" dus weer gerustgesteld verder gaan lezen want stel je voor jullie kregen ook nog een bon voor te hard fietsen ha ha ha.
    Zo te lezen gaat het toch nog voorspoedig, nogmaals petje af en succes verder, Tiny en ik volgen jullie van dag tot dag.

    Groetjes Wim.

  • 08 Mei 2012 - 04:36

    Hisko:

    Goede morgen heren,

    ha ha de spanningen den top voor de eindstreep.

    Jos de enigste manier om Wichert te stoppen is met duketape,
    Maar er is een kans als hij los komt dat hij nog harder gaat fietsen ;o))
    misschien een paar stenen in zijn fietstas.

    Nou ik vind jullie allebei "El Gigantico"

    succes vandaag

  • 08 Mei 2012 - 05:20

    Kirsten & Sander:

    Netjes dat je toch nog 30km hebt doorgefietst terwijl jullie eigenlijk op zoek waren naar een overnachting! De omgeving ziet er erg mooi uit zeg, ik kan mij voorstellen dat deze landschappen jullie wel helpt met trappen (zolang het geen 15% stijging is!).
    Keep on going!

  • 08 Mei 2012 - 07:12

    Erik K :

    Jos,
    Waar zit de uitknop ? Schat in dat Wichert bij het woord bedevaart, alleen het woord vaart heeft gehoord. Heeft hij geen peddels bij zich ?

  • 08 Mei 2012 - 07:32

    Mirjam:

    Zo jullie gaan echt hard!!! Echt zo leuk om te lezen. Jos ik ken je niet maar door al je leuke verhaaltjes te lezen lijkt het toch of ik je een beetje ken. Wichtert, echt een super tocht heel gaaf wat jullie doen. Ik volg jullie op de voet en succes en geniet! Liefs, Mirjam

  • 08 Mei 2012 - 11:19

    Hans:

    Weer een mooi verhaal Jos en Wichert ik zie uit naar het verhaal vandaag. Morgen ga ik onder het mes dus zal een dah moeten overslaan.
    Jongens fiets ze.

    Groet Hans

  • 08 Mei 2012 - 12:30

    Tante Til:

    Jos aan de kaars tezien moeten jullie zo ongeveer op de helft zijn, want hij is voor de helft op gebrand, wat zijn jullie in een prachtige omgeving he!
    Bardelino zijn wij ook eens op vacantie geweest, maar dat is al heel wat jaartjes geleden

    jongens zet hem op, en een goede trip verder,

    liefs van ome Jan en tante Til.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bardolino

Rome

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2013

update

02 Juli 2013

Hoe gaat het verder

24 Juni 2013

controle

19 April 2013

Wat een spannende week was dit!

21 Januari 2013

Hier is alweer een nieuwe update
Wichert

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 113346

Voorgaande reizen:

26 April 2012 - 17 Mei 2012

Rome

Landen bezocht: