Rustdag overwogen - Reisverslag uit San Michele all'Adige, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu Rustdag overwogen - Reisverslag uit San Michele all'Adige, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

Rustdag overwogen

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

06 Mei 2012 | Italië, San Michele all'Adige

We hebben serieus overwogen ene rustdag in te lasten. Het hotel, Bamboo hotel in Morter was een perfecte locatie voor een dag niet fietsen. Maar het schema achtervolgt ons en we moeten verder :)

Het was wel een perfecte plek om een dag te overnachten, iets boven budget maar het bleek achteraf half pension te zijn. Dus het heerlijke eten van gisteravond (zie eerder bericht) van inclusief. Met en lekkere Pinot Grigio kon de avond niet meer kapot. Hetzelfde gold voor het ontbijt van vanmorgen. Jos snapt niet hoe ik dat allemaal op krijg. Maar ja calorieën stapelen leg ik hem steeds uit !! We waren om half negen helemaal klaar voor vertrek (zie foto’s)

De eerste 30 kilometer gingen alleen maar naar beneden, van 700 naar 400 meter hoogte. Weer langs water, zie foto’s. Rond 9:30 bereikten we weer een mijlpaal., 1000 kilometer afgelegd, zie foto,
Rond 10 uur na spectaculaire afdaling, zie foto arriveerden we in Meran of Merano, alle plaatsen hebben hier een Duitse en Italiaans naam, waar we in een echte Italiaanse bar koffie dronken. Helaas ging het daarna een beetje mis. We raakten de weg kwijt en na 20 minuten fietsen arriveerde we bij de bar waar we eerder koffie gedronken hadden. Niet getreurd beetje bijgetrapt en we lagen zo weer op schema.

Onderweg nog even bananen, Marsen en cola genuttigd en we hadden weer energie voor twee. Helaas begon het te regenendus regen kleding moest weer worden uitgepakt. Rond 12 uur zagen we twee fietsers voor ons. Het leken wel Cor en Lammert die we al eerder ontmoet hadden. Natuurlijk wilden we het verhaal van medepelgrims horen en hebben wen even gas gegeven. Het kosten wel een minuut of 10 maar uiteindelijk waren ze bijgehaald. Ervaringen uitgewisseld en een half uur samen op gefietst.

Rond 1 uur werd het tijd voor de lunch, alle supermarken waren gesloten dus we waren aangewezen op een restaurant. Daar kregen we geen spijt van. Paste met zalm voor Jos en ik nam past met asperges. Wist niet dat, dat zo lekker kon zijn. En een goede bodem voor de slot etappe.

Ook was de zon weer begonnen te schijnen dus jacks konden weer in de tas. We zouden tot 4 uur fietsen en dan een onderkomen gaan zoeken. We blijven langs de Adige rijden op prachtige fietspaden richting Trento, zie toto’s

Rond 4 uur fietsten we Mezzocorone in. En een half uur later weer uit na het hele dorp te zijn doorgefietst. Hotel vol, Bead en Breakfast hadden feest gehad en Agrio Culture gesloten. Dus we moeten verder. En zoals het echte pelgrims betaamd vervolgden we onze weg en kwamen we uit in San Michele all’Adige. Hier vonden we een herberg. Zie foto.

Maar met internet en terwijl Jos al aan het douchen is en ze mijn kamer nog aan het klaarmaken zijn typ ik alvast maar het verslag van vandaag. Morgen vertel ik verder over de kamers

Prachtige dag, regen, wind en zon. Het is zo anders om met de fiets te rijden door een gebied waar je normaliter met de auto doorheen rijdt. Je neemt alles veer meer in je op en geniet van de natuur. Hoewel het soms ook wel eens eentonig wordt. Vandaag vooral door de Betuwe van Noord Italië gereden.

Vandaag, met extra rondje in Meran 114,97 kilometer gereden en met een gemiddelde van 18,9 !!!
We liggen nu ruim 60 kilometer voor op schema en proberen morgen tot aan het Garda meer te komen. Hier heeft Jos diverse vakanties doorgebracht en dus leuk om nog een keer aan te doen.

Tot morgen.

Hoogste punt: 900 meter
Hotel: Cantaleone

• 06 Mei 2012 - 17:01

Hans:

Weer een prachtig verhaal ik krijg steeds meer zin richting jullie te komen daaraan het Gardameer;-)
    Hier heeft het de hele dag geregend dus troost jullie maar met die lekker zon daar in Italie.
    Denk er aan lukt het niet meer dan nee tocgh een rustdag om bij te komen.
    Kerels Los merl Goin.
    Tot morgen weer.

• 06 Mei 2012 - 17:03

Hans:

Oeps foutje met typen; Denk er aan, lukt het niet meer dan neem toch een rustdag om bij te komen.

• 06 Mei 2012 - 17:29

Guido:

Kijk altijd uit naar jullie verslag. Wie ben ik?, maar neem rust wanneer je denkt dat je rust nodig hebt. Rome ligt er 1,2,3 dagen later ook nog wel.. :-) En de Paus wacht ook wel.
    Gardameer wellicht de ideale plek voor extra rust (mits de weergoden meerwerken)
    Mannen SUCCES

• 06 Mei 2012 - 17:31

Giovanni:

Benevenuto in Italie. Vi auguro un buon viaggio, con molte avventure, cene deliziose con del buon vino e un arrivo sicuro a Roma.

• 06 Mei 2012 - 17:58

Ron En Anoek Bachaus:

Hey mannen, het gaat goed zo te zien. 1000 km al achter de rug. Super! Jullie zien er trouwens nog heel fris uit. Ga zo door. Nog veel succes en plezier

• 06 Mei 2012 - 18:41

Jan Janszen:

Zo makkelijk jullie tegenslagen en trubbels weg wuiven, is geweldig.stukje fout rijden,regen en niet te vergeten het overslaan van een dagje fietsen,moet tog wel even in het kopje verwerkt worden.En toch boven de 100km afleggen.De eenvoud waar de verhalen beschreven worden,is soms voor mij onbegrijpelijk,had allang die fiets een zetje gegeven richting ravijn! Jullie niet,begrijpen denk ik beter dan ik,geen fiets,moet je lopen(nog erger) Maar het gaat prima,schema of niet,de km tikken aan.Morgen weer vol moed,de weg op,waarbij ik jullie veel succes en sterkte wens.Jan.
    p.s. is er nog een marinier in beeld die het verhaal kent van Qua patet orbis?

• 06 Mei 2012 - 18:53

Dorien:

Wat een bikkels! Geen rust dag, maar gewoon DOORGAAN!
    Jullie doen het super goed.

Zet hem op!

Liefs Dorien!

• 06 Mei 2012 - 19:35

Elsbeth (assistente):

Hier op de huisartsenpraktijk Dukatenburg volgen we jullie berichten.
    Veel succes!

• 06 Mei 2012 - 19:40

Kirsten:

Wat een mooi mijlpaal weer! En wat een prachtige omgeving!

Ga zo door!

Liefs, Kirsten

• 07 Mei 2012 - 04:59

Hisko:

Hoi hoi,

Met 1100 km op de teller en 60 km voor op het schema hadden julle die dag rust gewoon moeten nemen.

Al die bananen en pasta s maken dat niet goed,

• 07 Mei 2012 - 06:23

Erik K:

Is het niet een kenmerk van een Pelgrimage, om in alle rust (ook om tot of in rust te komen) het doel te bereiken ? Gelukkig lees ik dat er een schema is. Dat vind die kilocalorienstapelaar wel lekker !! Het leuke van reizen is volgens mij onderweg zijn... Neem je tijd pedaalridders. 'Richt je op wat je hebt, niet waarnaar je verlangt'

• 07 Mei 2012 - 13:40

Wietse:

Het schiet al lekker op! Het zal bij tijd en wijle wel wat afzien zijn, maar het lijkt me wel een prachtige reis! Veel plezier op het laatste, Italiaanse stuk van de trip!

• 07 Mei 2012 - 15:48

Elly:

Geweldig,nu al in Italie !! Ik doe het jullie niet na.Je weet het.....de laatste loodjes wegen het zwaarst.Pas goed op jezelf en geniet van de reis.

• 07 Mei 2012 - 15:58

Tonny De Vaan:

Hé mannen, Tja inderdaad ik heb een (gedwongen)rustdag genomen in Worms. Heb de hele zondag naar buiten zitten kijken en zag alleen maar water........
    Vandaag er maar een flinke haal aan gegeven en zit nu in de Jügendgastheime in Pforzheim na 136 km vandaag. Zoals jullie wel weten zijn die laatste 30 km best pittig. Ik lig nu dus 500 km achter op jullie als ik het goed begrijp.

Doe vooral jullie best en groeten,
    Tonny

• 07 Mei 2012 - 18:05

Jan Willem:

Hoi Wichert en Jos,

met veel plezier jullie reisverslagen gelezen tot nu toe.
    Ik zie ook dat jullie omgeving erg met jullie meeleeft. Geweldige stimulans moet dit voor jullie zijn om op deze manier ondersteund te worden!!
    Naast de inspanning is het natuurlijk een geweldige ervaring op dit op de fiets te doen ipv met de auto of vliegtuig.
    Leuk te horen wat je elke dag meemaakt.
    Ik heb diep respect voor jullie en ben ervan overuigd dat je straks als overwinnaar Rome zal binnenfietsen.

Ik blijf jullie volgen

groet,

Jan-Willem

• 08 Mei 2012 - 18:08

Marloes:

leuk verhaal weer om te lezen!!
    Verlate reactie maar wederom weer leuk om te lezen!!
    Fijn dat t weer mee zit!

Jullie zijn een stel toppertjes hoor!
    Zet m op en ga vooral zo door!!

Liefs Marloes