Talkpoeder - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu Talkpoeder - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

Talkpoeder

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

09 Mei 2012 | Italië, Ferrara

Omdat we ons verslag, op speciaal verzoek, al vroeg hadden geplaatst hebben we niet meer kunnen vertellen over de belevenissen na 19:00 uur. Vandaar dat we hier nog even op terug komen:

Rond 19:30 ging en we op zoek naar een Pizzeria in Montagnana, helaas waren beide pizzaria’s in de ommuurde stad gesloten. Op nu de fiets te pakken vonden we wat overdreven en gingen op zoek naar een andere gelegenheid in de stad. Dit was een soort combinatie van bar, pizzeria en snackbar. Onze mede pelgrims, Lammert en Cor zaten ook op het terras en dus schoven we aan.

Na een korte tijd kwamen Jos er achter dat Cor uit hetzelfde dorp komen, Brunssum. Waarschijnlijk hebben ze samen nog gevoetbald. Daarna konden Lammert en ik ze een half uur niet verstaan en besproken wij waar Lammert’s vrouw haar kleding koopt, bij College Style. Dit kan allemaal geen toeval meer zijn. We besloten de avond met een aantal glazen lekkere wijn en spraken af elkaar in een volgende etappe weer te treffen.

Rond kwart voor negen vertrokken we vanaf het hotel (zie foto) en gingen via de locale Lidl op naar Ferrara. Het tempo zat er al in het begin goed in en na ruim een uur dronken we koffie in Lendinara, bezochten we de kerk en liepen we met fiets en al over de locale markt (zie foto).

Daarna zetten het landschap zicht voort, landerijen en veel vervallen gebouwen, zie foto. Nqa een dag of 4 langs de rivier de Adige gefietst te hebben verlieten we die en staken de rivier de Po over. Om al om kwart over twee in Ferrara aan te komen. Al die steden lijken wel openbare musea en ook hier weer veel mooie gebouwen, zie foto’s.

We besloten een hotel in de stad te zoeken en hoewel iets boven budget (zie foto) leek het ons toch een goed idee hier te blijven en van het hotel en de stad te genieten. Na gebruikelijke ritueel van fietskleding wassen etc. liepen we door de stad en bezochten de kerk. Ongelofelijk al die prachtige kerken. We vroegen ons af hoe dat allemaal wordt onderhouden en gerestaureerd en vooral wie betaald dat.

Na een Vodafone sim kaart te hebben gekocht, data limiet van € 100 al overschreden en talkpoeder voor de billen, die beginnen namelijk al enige irritatie op te leveren. We hebben na vandaag al 77 uur op het zadel gezeten en dat eist zijn tol !! Daarna hielden we een korte siësta en nu zitten we op terras ven het hotel het verslag te maken en te wachten op wat komen gaat. (eten)

Morgen weer een lange etappe naar Ravenna aan de Adriatische kust, we vertrekken vroeg met oog op warmte en wie weet liggen we morgen aan het strand :) Hoe is het weer in Nederland ?

Tot morgen

Totaal gemiddelde: 17,8
Hotel: Nazionale

• 09 Mei 2012 - 18:15

Patrick:

Bij Ravenna moet ik denken aan de lekkerste lasagne die ik ooit gegeten heb (gevolgd door even geweldige profiteroles). Wist ik nog maar hoe dat restaurant in Ravenna heette, dan kon ik het jullie vertellen...

Ga zo door!

• 09 Mei 2012 - 18:26

Giacomo En Annemieke:

Mannen,morgen lekker weer op de fiets en dan snel naar het strand, ha ha.
    Beetje bij bruinen.
    Voor morgen staan er hier zware onweersbuien op het programma met veel,heel veel water.
    Leuk om jullie verslagen te lezen !

• 09 Mei 2012 - 18:57

Sandra En Willem:

haha de talkpoeder fantastisch...

• 09 Mei 2012 - 19:33

Wim En Tiny:

Wat een enig verslag (ik smul er iedere dag van),waar je ook komt in de wereld je komt altijd wel iemand uit Brunssum tegen.Is mijn ervaring!Volgens mij is het hier in het zuiden morgen goed weer!Maar we laten ons verrassen!
    Veel plezier morgen en vooral een goede rit!

Liefs Wim,Tiny en Kiki

• 09 Mei 2012 - 19:34

Gioia:

wauw! We lezen iedere dag jullie verhalen! Goed zo!!
    Mooie foto's! Lekker weer daar zeg!
    Hier is het nog winter. Maar ach!
    Succes en ga zo door!!
    jullie zijn er bijna, toch?...

• 09 Mei 2012 - 19:43

Erik K :

Roze rauwe billetjes pelgrims ? Wat n fraai herontwikkelingsproject zie ik op foto 3. Hebben jullie een bieding uitgebracht ? Foto 2a lijkt moe van de Roskam wel... He mannen, ga er vanuit dat jullie weer een heerlijk maal hebben gehad met bijpassende wijn... Plezier weer voor morgen !!

• 09 Mei 2012 - 19:59

Willy:

Hey mannen, wat maken jullie een mooie reis. Geweldig om iedere dag te lezen hoe het jullie vergaat. Jullie zijn er bijna en ik kan alleen maar zeggen dat ik heel, heel veel respect heb voor jullie gefietste kilometers!!!

Dikke kus Willy

• 09 Mei 2012 - 20:48

Eric :

Non posso dire che si sta facendo bene. Se dopo 77 ore sono già stati borotalco. Questo non è quello di creare disagi. si tratta di una successione di fuga mangiare bere e godere della ricca vita che gli uomini possono portare.
    E poi ci dicono che la mattina sulla spiaggia. Ho avuto un quadro molto diverso. Penso di essere geloso.divertirsi e stare attenti
    il tuo amico Eric

• 09 Mei 2012 - 20:54

Maria:

Morgen naar Ravenna. Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik hoop dat jullie wat tijd hebben om de hoogte punten van deze stad te beleven. Ben zeer benieuwd naar het vervolg van jullie route door het prachtige Italie. Ligt Ascoli ook op de route, of buigen jullie eerder af? Veel succes.

• 09 Mei 2012 - 21:05

Marieke:

Ik zie dat je het zelfs hier niet kan laten om een stoffenmarkt te bezoeken wichert ! (haha)
    succes verder op de tocht, je hebt bijna net zulke mooie foto's als wij deze week !
    groetjes

• 10 Mei 2012 - 06:29

Jessica:

Kijk... dat kan geen toeval zijn... Zelfs daar kunnen we nog reclamen maken. :-)

Jullie zijn echt al een heel eind op weg zeg en hoe verder de reis hoe mooier het weer en hoe jaloezer wij zitten te kijken!! Het is erg leuk om de verslagen te lezen.
    Het is hier enorm prutsweer. Verder zal ik er maar niet te veel over zeggen. ;-)

Veel succes en plezier nog verder!

• 10 Mei 2012 - 08:18

Marjon:

Ha Wichert en Jos,
    Het regent hier, hard, geniet van die heerlijk zon die jullie al dagen vergezelt!
    Zet 'm op!
    Nog maar een klein stukje!

Groetjes,

• 10 Mei 2012 - 09:11

Erik:

Zoals Urbanus al zei: one, thro, thie, lets talk....
    Gelukkig ben ik geen beeldenker.....
    Wat een prachtige reis is dit (zo lijkt het vanaf hier in iedergeval), leuke verhalen, mooie foto's, lekker weer.

Ga zo door!

• 10 Mei 2012 - 13:54

Margreet En Lex:

We zijn van plan dit jaar een fly drive te boeken vanaf Madrid, maar moet zeggen dat ik door jullie reisverslagen en de mooie zonnige plaatjes toch ook wel heel veel zin krijg in een "rondje Italie" .
    Misschien ook omdat het hier zoveel regent, dus lekker daar genieten van het zonnetje.
    Fantastisch dat jullie al zo ver gekomen zijn!

• 11 Mei 2012 - 19:31

Daisy:

Toppertjes... Ik heb weer genoten van de verslagen! Mooie foto's en die talkpoeder tussen de billetjes... Te grappig! Succes maar weer!