Aan het gemiddelde gewerkt - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu Aan het gemiddelde gewerkt - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

Aan het gemiddelde gewerkt

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

10 Mei 2012 | Italië, Ravenna

Vandaag stond de etappe Ferrara - Ravenna op het programma een vlakke etappe over 90 kilometer. Alweer boekje drie van Reitsma (Zie foto). Wij nemen de lichtere route Ferrara - Ravenna - Asissi – Rome. Nog ongeveer 531 kilometer te gaan.

In verband met het mooie weer, 25 graden en zonnig, sorry Nederland, vertrekken we al om 7:30 vanuit Ferrara. Ik had slecht geslapen, raam open herrie, raam dicht te warm en ik had er een beetje de pest in. Dat het ik er het eerste uur uitgefietst en dat heeft Jos geweten. In een uur hadden we 21 kilometer gefietst en was ik weer de oude. We dronken koffie in de locale bar in Portorotta en stopten bij de kerk.

In het volgende dorp Pontomaggiore kwamen we Cor en Lammert bij de supermarkt COÖP weer tegen. Onze medepelgrims hadden ook boodschappen gedaan. Wij kochten brood, lekkere Italiaanse vleeswaren, salami, rauwe ham, etc. en Cola. De lunch was ook ingekocht

We fietsten met zijn vieren verder door een eentonig landschap, zie foto en we stopten kort voor banaan en mueslireep. We spraken af nog 16 kilometer door te fietsen. Daar had Reitsma een picknick plaats aangegeven. Helaas was die niet en vinden. Wel twee banken in het volgende dorp voor het locale bejaardentehuis. Op het plein was markt dus kochten we aardbeien, meloen en sinaasappels. Met wat we al hadden ingekocht ingrediënten voor een perfecte lunch. Dat mocht ook wel want we hadden binnen de drie en half uur al 70 km afgelegd nog een kleine 20 km te gaan tot Ravenna.

Her laatste stuk reden we ook binnen een uur en om half twee reden we met zijn vieren triomfantelijk het centrum binnen. Dat is elke keer zo apart en een beetje onoverwinnelijk. Vol bepakt en veelal nagekeken wordend door het centrum heen. Wat zijn de Italiaanse binnensteden toch mooi !!!

Op het terras werden we beloond met een heerlijk fris biertje. Na een tweede gingen we op zoek naar een bed en breakfast elke we snel vonden. Lekker gedoucht en gewassen de locale kapper bezocht en zijn we beide bijgeknipt. Toch altijd een uitdaging als de kapper alleen Italiaans spreekt.

Wat betreft de titel, hoog gemiddelde hebben we vandaag goede zaken gedaan. Met bijna 90 kilometer in 4:15 fietsten kwam dit uit op 20,5. Met dank aan Cor en Lammert die ook kopwerk hebben gedaan.

Vanavond gaan we Ravenna in en als dit nog bijzondere gebeurtenissen opleveren worden die nagezonden. Morgen vroeg op want we vertrekken morgen voor 92 kilometer naar San Piero in Bagno, de laatste 20 kilometers moeten we er 610 omhoog, gelukkig ook 155 naar beneden.
De statistieken van donderdag 10 mei:

Wordt vervolgd.

Jos en Wichert

• 10 Mei 2012 - 16:15

Guido:

Wichert & Jos, Wat wederom een boeiend verslag. En JA Wichert waar is de foto van de kapper?benieuwd naar Italiaanse look...... :-) Mooi en leuk dat jullie vaak op tijd aankomen, pak je idd meteen de culturele & toerische elementen mee.
    Alvast eet smakelijk, gok...... Italiaans.
    Groet, Guido

• 10 Mei 2012 - 16:32

Centina:

Leuk om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken! Respect dat jullie al zo ver zijn!
    Veel succes nog. Tis bij jullie idd beter weer dan in Nl. Volgens mij ligt de temp. morgen rond de 10 graden... ;)

• 10 Mei 2012 - 16:46

Marion V.:

Goed werk, mannen! En is de coupe geslaagd? Die foto mist nl. nog. Wat een genot om in de zon te fietsen. Hi is het nog steeds nat. Uiteraard kreeg ik gelijk zin in meloen en aardbeien, maar daar moeten wij nog even op wachten. Eet smakelijk en tot morgen.

• 10 Mei 2012 - 16:48

Tonny De Vaan:

Nou mannen, jullie gaan goed hoor. Voor mij is het over, zoals je wel gelezen hebt. Maar, er zijn meer wegen die naar Rome gaan, toch? Mooie woorden, maar wat blijft is een kater van jewelste natuurlijk.
    Maar jullie gaan het doel vast en zeker bereiken. Steeds meer respect daarvoor.
    Zet hem op mannen,

Tonny

• 10 Mei 2012 - 17:17

Patrick:

Niet te hard fietsen hè, straks komen jullie twee dagen te vroeg aan in Rome!

• 10 Mei 2012 - 17:24

Dorien:

Pfffff 25 graden. Het komt hier momenteel met bakken uit de hemel. Het was vandaag een benauwde regenachtige dag. Ik ben blij dat jullie het beter voor elkaar hebben.
    Ik heb nog steeds veel repect voor jullie hoor. Haha even een knipbeurtje ook heel belangrijk! Kan je woensdag netjes Anja knuffelen! Het is al bijna woensdag!

Zet hem op!

Liefs!

• 10 Mei 2012 - 17:30

Hans:

Weer een leuk verhaal Wichert en Jos. Ik zou maar bij Lambert en Cor blijven;-) jos wie is die Cor uit Brunssum?
    Jullie zijn bijna in Rome!!!!!

• 10 Mei 2012 - 17:33

Ineke Sinke:

Geweldig mannen! Nog maar 513 km. te gaan. Makkie toch?
    Keep up the good work! Dat biertje in Rome zal straks extra lekker smaken.

veel liefs, Ien

• 10 Mei 2012 - 18:44

Fiet En Jan :

Vandaag met plezier alle verslagen van de afgelopen dagen gelezen. Wat opvalt zijn de geweldige fietspaden en rustige wegen waarover jullie rijden.
    Wij wensen jullie nog veel succes de komende dagen.
    Overigens ziet het eten dat jullie nuttigen er ook geweldig uit, we kennen dat in Alto adige en als je het ziet krijg je honger.

Fiet en Jan uit brunssum

• 10 Mei 2012 - 18:58

Kirsten En Sander:

zozo het schiet al aardig op zo mannen. We gaan jullie dagelijkse verslag nog missen straks! Gaaf dat het zo voorspoedig gaat (tenminste dat lijkt zo voor de lezer)!
    Inderdaad beter weer dan hier, behoorlijke stortbuien gehad vandaag en benauwd weer. Succes morgen weer, vooral het laatste stuk zo te lezen.

• 10 Mei 2012 - 19:18

Jan Janszen:

Hallo kanjers,
    Gisteren, door afwezigheid,niet geantwoord op het geweldige verslag.Maar nu ben ik er weer,en vraag me gelijk af wat de snelheid zou zijn als er nog mee pelgrims in de groep mee fietsen,wanneer je nu al boven de 20 uitkomt?hebben jullie genoeg tandjes om nog op te schakelen?
    Maar wat gaat het geweldig,en wat valt er veel te genieten van de omgeving en het weer.De laatste km gaan komen en is het beoogde doel een feit,maar moeten nog wel getrapt worden ,maar leef met jullie mee en ook wat betreft de spanning.Morgen weer opnieuw er tegenaan,en gebruiken jullie het mooie weer maar,doen wij het wel met wat minder.
    groeten Jan

• 10 Mei 2012 - 20:57

Rob Kelters:

Naar de kapper. Als Joep nu net zo goed naar jou luistertas jij naar hem dan ..............

• 11 Mei 2012 - 05:15

Liesbeth:

En hoe was de avond en de nacht in Ravenna?
    Inmiddels weer wakker? Jullie staan vast al weer bijna startklaar.
    Succes met een zoen voor beiden.

• 11 Mei 2012 - 12:11

Elsbeth:

Hallo Jos & Wichert: net samen met mijn collega jullie belevenissen en foto's bekeken.
    Leuk hoor, om dat zo te volgen. Heel veel succes met het fietsen allebei.

Elsbeth en Corine, (assistentes van de huisartsen in Nieuwegein)

• 11 Mei 2012 - 13:40

Miranda:

Goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben, hoe zwaar het ook is..
    Petje af!! En wat een prachtige foto's iedere keer weer, vooral de kerkjes!!
    Zet hem op mannen!!

Liefs Miranda

• 11 Mei 2012 - 13:50

Agnes:

Hai mannen, geweldige prestatie iedere dag weer. Helemaal te gek. Wat een heerlijke verslagen weer iedere dag. Ik smul ervan. Nu de laatste loodjes nog. Jos, Anja kan niet wachten om je te zien volgende week donderdag. haha. Geniet nog van het laatste weekje
    Liefs en een dikke knuffel, Agnes

• 11 Mei 2012 - 15:09

Hisko:

Hoi Jos en Wichert
    Ik lees jullie verslag op Boekarest airport waar ik 5 uur wachten moet
    Jullie begrijpen dat dit verslag een super afleiding is.
    Ik heb het al 3 keer gelezen

Voor morgen weer succes
    Prettige avond

• 12 Mei 2012 - 18:50

Marloes:

Wauw, jullie gaan goed hoor mannen, grote bewondering!!
    Nog even en dan zijn jullie er, het is alweer bijna woensdag!!
    Foto's blijven erg mooi telkens weer te bekijken!!

Ik denk aan jullie, en Jos nog even en dan kun je Anja weer lekker in de armen sluiten!!
    En na zo'n topprestatie is dat de beste afsluiter toch?!!

Mannen, ga zo door! Steeds aan jullie denkend, weer suc6 voor de komende kilometers!!

Liefs!!