Ongemerkt omhoog - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu Ongemerkt omhoog - Reisverslag uit San Piero in Bagno, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

Ongemerkt omhoog

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

11 Mei 2012 | Italië, San Piero in Bagno

Ondertitel: Dat hebben we geweten

Na een gezellige avond in Ravenna met Cor en Lammert, zie foto,  zijn we vanmorgen al vroeg vertrokken.

Onze vriendelijke hospita verweende ons en Jos in het byzonder met een heerlijk ontbijt (zié foto). Daarna fietste ze ons voor maar de locale versmarkt. Een soort overdekte markt waar we brood, yoghurt en vleeswaren haalden. De foto is gemaakt door de vriendelijke hospita. Beetje veel vloer en bewogen maar toch.

Via di Roma, zie foto. Dat is de goede kant uit dacht Jos. Maar ja ook de straten in Ravenna hebben ook twee richtingen. We gingen dus de verkeerde kant op. Was ook al een beetje vreemd drie straten tegen eenrichtingsverkeer inrijden.

Beter ten halve gekeerd dacht Cor en we draaiden na 2 km om en verlieten alsnog Ravenna over de Via di Roma, door de stadspoort. (zie foto)

Na 25 kilometer werden we door onze medepelgrims getrakteerd op eigengemaakte koffie. (zie foto) en met een extra tussenstop waar we onder een grote boom rusten (zie foto) lunchten we langs de weg in Gualdo (zie foto)

Ondertussen was het landschap totaal veranderd. Van een na drie dagen lang platte landbouwgrond zagen we de heuvels weer verschijnen. De Apennijnen. En dat hebben we geweten.

Hoewel onze medepelgrims Lammett had aangegeven dat we vandaag "ongemerkt omhoog" zouden rijden was het na de lunch werken geblazen ruim 40 kilometer op en neer. En vooral dat op was vandaag echt op !!

Maar ja, we zijn er gekomen en dat werd beloond met een heerlijk biertje bij de locale bar. Leuk detail hier is dat je er altijd wat lekkers bijkrijgt. Geen pinda's maar lekkere vleeswaren of stukjes pizza brood

Na een biertje te hebben gedronken ontmoette we Joost en Rens. Zie verhaal Weil der Stadt. We dachten dat die al 100 km voor ons lagen maar zij hadden in Verona een dag rustig aan gedaan. Dat was dus gezellig en waarschijnlijk straks met zijn zessen ergens eten.

Trouwens vandaag na jet straatnaambordje Via di Rome ook de eerste borden met Rome. (zie foto). We gaan dus de goede kant uit. De komende dagen zijn zwaar. Veel klimmen, lang en warm.

We houden jullie op de hoogte en blijf reageren. Vragen stellen mag ook. Ze worden zo spoedig mogelijk beantwoord.

Groet Jos en Wichert

Ps ivm beperkt internet worden de foto's waarschijnlijk wat later geplaatst

Statistieken

• 11 Mei 2012 - 17:52

Joke:

Ha Wichert en Jos,

Fantastisch van jullie!!!
    Mooi dat jullie verslag weer vroeg op de site staat!
    We kijken er elke dag naar uit,leuk om te lezen hoe goed het gaat met jullie.
    Nog een paar dagen en jullie komen in Rome aan.
    Nog goede fietskilometers en geniet er vooral van!
    Maar dat dachten we ook wel te lezen,jullie eten en drinken goed.

hartelijke groeten,Joke

• 11 Mei 2012 - 17:59

Hans:

Ik zat al op jullie te wachten;-) ze noemen het niet voor niets de vennijnige appenijnen lekker vals plat op rijden. Jongens Rome komt langzaam inzicht nog even volhouden in dat mooie warme weer. Hier is het vandaag slecht weer geweest en het begint weer kouder te worden ik benijd jullie hoor. Zo tot morgen maar weer en zet hem op!!!

• 11 Mei 2012 - 18:08

Marion V:

He mannen, komen jullie straks in colonne aan in Rome. Staan daar de cheerleadergirls jllie op te wachten. Maar zonder dolle, echt geweldig dat jullie elkaar steeds weer treffen en dat het zo voorspoedig gaat. @ Wichert, ik ben aan mijn laatste zware trainingsweek bezig en lig op schema. Als jullie je doel bereikt hebben, gaat het voor mij beginnen. By, by, tot morgen.

• 11 Mei 2012 - 18:17

Tante Til:

dag Jos en Wichert

zojuis het verslag samen met ome Jan gelezen, in ieder geval is het nog lekker vroeg,
    anders word het een dag later,in verband met het verzorgen van ome Jan.
    maar jongens wat schieten jullie op, het einde is in zicht ,wat zullen we die verslagen gaan missen.
    maar jullie doel is !! ( Rome) dus nog even, veel succes verder,

groetjes van ome Jan en tante Til

• 11 Mei 2012 - 18:35

Hessel:

Volhouden hè!

• 11 Mei 2012 - 20:56

Jan Janszen:

Hoi Wichert en Jos,
    Weer een voorspoedige dag achter de rug,Het turfen op de kalender begint zijn einde te naderen,en die bulten worden met 2vingers in de neus genomen.Heerlijk om die verslagen te lezen.
    Jullie hebben toch een partij kwaliteiten,fietsers,schrijvers,fotograven en niet te vergeten vergeten lekkere eters,want daar weten jullie ook een houtje van.Maar dat alles verdient die bekende griffel.Eigenlijk niet gelezen of het morgen weer iets bijzonders word, maar elke dag is bijzonder.En daar wens ik jullie dan weer plezier en succes mee.Sterkte en groetjes.
    Jan!

• 11 Mei 2012 - 21:14

Tiny:

pfffff mijn zwager (Wim zijn broer) is vandaag met de fut gegaan. Veel alcohol,toch even lezen bij thuiskomst!Leuk verslag weer!Dank jullie wel!Tot Morgen!
    Groetjes Tiny en Wim

• 12 Mei 2012 - 07:05

Anja:

Lieve mannen,
    Wat een zware dag gisteren met vals plat. Wat gaat het snel zeg,jullie zijn al bijna in Rome.
    Onvoorstelbaar hoe voorspoedig jullie reis tot nu toe is gegaan.
    Het is al gezellig dat jullie met Lammert en Cor samen fietsen,maar nu komen jullie Joost en Rens ook weer tegen. Wat is de wereld toch klein.
    Wat leuk dat wij middels de foto's kunnen meegenieten van jullie avontuur.
    Ik wens jullie veel sterkte en vooral nog heel veel plezier voor de komende dagen en snel tot ziens in Rome.

Dikke kus Anja.

• 12 Mei 2012 - 11:19

Yvonne Wiersma:

Ik lees veel over yoghurt en fruit en bier .. Waar hebben jullie straks als eerste zin in om te eten? Sterkte met de kuitenbijters.

• 12 Mei 2012 - 13:40

Marjon:

Ha Wichert en Jos!
    't Ging jullie hospita niet om de vloer, ze fotografeerde zo extra lange benen....
    Zet 'm op! Als Rome eenmaal op de kaart staat is 't nog maar een klein stukje!
    (met de auto..)

• 12 Mei 2012 - 14:22

Joep Sinke:

Mannen wat een avontuur!
    Volg al weken jullie site aandachtig.
    Nou toch maar eens reageren (op aandringen van mijn vader!)
    Zijn jullie de Giro al tegengekomen?
    Die gingen ook richting de apennijnen, finish vandaag bergop.
    Belooft een mooie etappe te worden. Is dat bij jullie ook zo?

Nou tot snel!

Ps. Pa, niet teveel biertjes drinken dan val je misschien nog een paar kilootjes af!!

• 12 Mei 2012 - 14:24

Joep Sinke:

Ohja, nogiets!!

Jammer dat de foto's er zo laat opstonden ;) en waarom staan ze op de kop?

• 12 Mei 2012 - 16:22

Meta :

Ha mannen,
    Jullie zijn echt geweldig dat jullie dat allemaal fietsen !! ( ik vind het met de auto al ver)
    Succes verder met de rit !!
    Leuk jullie reisverslagen om te lezen.
    Groetjes uit zonnig maar kil Ouderkerk aan den IJssel
    Meta