De Snelweg - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu De Snelweg - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

De Snelweg

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

12 Mei 2012 | Italië, Città di Castello

Misschien een beetje rare titel voor een fietstocht maar de snelweg stond vandaag centraal. We "moesten" vandaag van San Piero in Bagno naar Citta di Castello. Wat een namen hé, Typ maar eens in op google maps, niet met de auto want dan ga je over de snelweg.

De etappe gaat vanuit de Apenijnen naar een meer open landschap. Gelijk al na het verlaten van het hotel gaat het zachtjes omhoog maar na een kilometer of acht houdt het zachtjes op en wordt het werken. Hard werken zelfs.

Ruim anderhalf uur later zijn we boven met een tussen stop in Verghereto waar we een banaantje aten. (zie foto) Calorieën stapelen noemen we dat. De pas die we trotseren heet Valico di Montecorenaro, 865 meter. Boven drinken we heerlijke cappuccino en komen we terecht in een oude Felini film. Omaatjes met schorten en opaatjes met wandelstok. Helaas geen foto van gemaakt

Na klimmen volgt dalen, dat is een fiets wet. Dus na de koffie mogen we omlaag. Helaas zitten er nog steeds venijnige stukjes omhoog tussen. Daarnaast is het opletten geblazen. Zie foto's. Halve rotsen liggen op de weg en zelfs delen van de weg zijn er niet meer. Dus geen topsnelheden vandaag maar wel nieuwe remblokken nodig.

De snelweg is steeds binnen bereik. We gaan er langs, we gaan er vaak onderdoor, soms zelfs overheen tot de lunch blijft bij ons achtervolgen. Het is een gedrocht maar ook wel imponerend. 50 kilometer lang immense palen waar de weg over is aangelegd. Het enige wat wij niet met de snelweg doen is eroverheen rijden. Nee wij nemen de oude weg die al slingerend tegen de bergen is aangelegd, zie foto’s

Vanmorgen hadden we al boodschappen gedaan en aangevuld met aankopen bij de Frutto e Ventura, (groeten en fruit winkel) zie foto hebben we een prima lunch bij elkaar gescharreld die we het park van Sancepoicro nuttigen. Net een grote Bertolini tafel en het smaakt ons goed.

Ruim een uur later rijden we Citta di Castello binnen. Weer zo'n mooie oude Italiaanse stad. We vinden al snel het centrum en een terras om wat vocht aan te vullen. Dat was hard nodig want het is hier warm. Misschien in Nederland moeilijk voor te stellen maar hier is het zweten en drinken. Temperatuur tussen de 25 en 30 graden. Inclusief een warme Umbriaanse warme wind.

Hotel Albergo Umbria biedt ons onderdak. Het is weer pelgrimeren, zeer, zeer eenvoudig maar het kost ook maar € 30,00 inclusief ontbijt. Bed ziet er OK uit, fietsen staan in de eetzaal alleen je moet door de douche naar het toilet. Trouwens je kan al zittend op het toilet douchen. Zal er nog een foto van maken.

In dit primitieve onderkomen geen WIFI dus zoeken we internet en boeken we voor Cor en lammert tickets. Vliegen nu gelijk met mij terug op de 19de Gelijktijdig plaats ik het reisverslag van zaterdag 12 mei. Indien er nog speciale gebeurtenissen die vanavond plaatsvinden wordt dit achteraf bericht.

Statistieken van de dag:

Gemiddeld: 16,6
Totaal gefietst: 16,32 en 92 uur
Totaal gemiddeld: 17,7

Hotel. Albergo Umbria in Citta di Castello

Morgen naar Assisi, een etappe over 70 kilometer.

Wordt vervolgd

Groet Jos en Wichert

• 12 Mei 2012 - 17:11

Hans:

kerels ik fiets en leef met jullie mee. Wichert wel je vinger voor de lens weghalen als je knips;-)
    Geef even aan hoe ver jullie van Rome zitten, zo als ik het zie nog 250 km klopt dat?
    jos wie van de twee op de foto is die Cor uit Brunssum?
    Ik heb even de foto's bekeken lekker gevaarlijke stukken erbij pas maar op. Tot morgen maar weer.
    Groetjes Hans

• 12 Mei 2012 - 17:15

Marion V.:

Mannen, we drinken vanavond een glas op jullie prestaties en op het afstuderen van Martijn. Vanavond is zijn afstudeerborrel. Go on en succes met de laatste loodjes.

• 12 Mei 2012 - 18:18

Guido:

Mannen, wat gaat het goed! Jullie (be)schrijven het zo, als of het allemaal vanzelf gaat..... Banaatje hier, Yorhertje daar, hotel gevonden, wassen, douchen, ......
    Ben zelf geen fietser en Wichert weet dat, maar zo makkelijk zal het jullie niet afgaan. Dus CHAPEAU en op naar de laatste WARME kilometers.
    Groet, Guido
    PS Wichert Strak Italiaans kapsel.... :-)

• 12 Mei 2012 - 18:50

Jan Janszen:

Volgens mij krijgen jullie heimwee als jullie thuis zijn,na al die mooie natuur en belevenissen,ontbijt en inslaan voor de dag.Jullie dames vinden het vast niet goed,om de kamer te gebruiken als fietsenstalling.kleding wassen blijven de boys gewoon doen?Maar dat de reis nog vaak het thema van gesprek zal zijn is duidelijk na al die mooie verslagen.Morgen een kort ritje?Een beetje klimwerk natuurlijk,mag geen naam meer hebben.In ieder geval weer een bijzondere dag,ook de laatste km alert blijven en geen risico,s (die komma staat niet goed, maar weet niet hoe dat moet}
    Fijne dag morgen. Jan

• 12 Mei 2012 - 18:58

Marloes:

En wederom een top prestatie geleverd!
    Warm weer, gevaarlijke stukken, klasse hoor hoe jullie het "even" doen!
    De laatste kilometers komen er (alweer) aan, jullie gaan hard!
    Suc6 en geniet nog van de mooie omgeving en het lekkere zonnetje!
    Nogmaals Petje Af!!!

Vanuit Nieuwegein een flinke Pluim en ga vooral zo door!!!
    Toi Toi Toi mannen!

Liefs Marloes

• 12 Mei 2012 - 19:36

Henk Plomp (buurman :

Wat moeten jullie genieten en afzien tegelijk. Ik vind het geweldig wat jullie presteren en ben ook een beetje jaloers op jullie, was achteraf graag meegefietst.
    Jullie missen hier in Nederland niets qua weer vannacht is er zelfs nachtvorst voorspeld.
    Het blijft hier wisselvallig en te fris, vandaag was het amper 12 graden.
    Ik wens jullie nog een hele voorspoedige reis verder naar Rome en geniet van jullie verslagen en foto´s.
    Hartelijke groet van
    Henk Plomp uit Nieuwegein

• 12 Mei 2012 - 20:25

Eva En Eric:

Jeetje wat gaan jullie snel! Ontzettend leuk de verslagen te lezen! Compliment voor jullie leuke schrijfstijl. Zet m op, de laatste loodjes zijn in zicht!