Assisi links laten liggen - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu Assisi links laten liggen - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

Assisi links laten liggen

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

13 Mei 2012 | Italië, Bevagna

Het wordt zo langzamerhand een beetje eentonig lijkt me om onze verslagen te lezen. Opstaan, ontbijt, vertrek, fietsen, koffie, eten, aankomst , biertje en weer eten en dan slapen. Om eerlijk te zijn dat is ook zo'n beetje al het programma de laatste 17 dagen. Ongelofelijk maar we zitten al 17 dagen, bijna 100 uur op de fiets.

Toch zijn we elke dag druk met het regelen van eten, het de goede kant op fietsen en het zoeken van een geschikte slaapplek.

Wel hebben we wat geleerd van onze medepelgrims Cor en Lammert. Die nemen bij aankomst eerst een biertje (of twee) en daarna gaan ze op zoek naar een bed. Vandaag ook, bed gevonden aan de overkant van het terras. Een prachtig oud pand waar de locale tandarts een aantal kamers verhuurd. Zie www.bbportaperugina.com. Ipv foto's

Dan toch even de dag, we vertrokken vanmorgen om 8 uur vanaf Citta di Castello  hoewel het Hotel al Umbria heette trokken we vandaag eigenlijk pas Umbrië binnen. Zie foto's.

Umbrië is heuvelachtig en dat hebben we gemerkt. Het ging bijna de hele dag op en neer.  Prachtige route met geweldige uitzichten en mooie huizen. Ook veel verlaten panden die zijn afgezet en wachten op ......

Na koffie in Umbertide, waar Fiats 126 van lang geleden npg rond rijden (zie foto)  deden we een paar plaatsen verder boodschappen. Ook steken we de Tibre over deze rivier zal ons naar Rome leiden (zie foto)

Helaas in Italië weinig picknick plekken dus vonden we een geschikte plek achter de Maria kapel. Dat moest zo zijn volgens Cor. Bij moeder der moeders op Moederdag

Rond 1 uur doemde Assisi op. Boven tegen de berg aan  De laatste twee kilometer 200 meter omhoog. Lammert reed voorop en die  heeft een latere druk van de Reitsma route en we sloegen voor Assisi links af en lieten Assisi dus links liggen. Jammer maar het bespaarde ons wel een enorme klim.

Onder Assisi dronken we koffie in S. Maria degli Angeil. Daar besloten we nog even door te roomden en de zware etappe van maandag te verkorten. We hadden de wind (lees harde) wind in de rug en daar wilde we nog even gebruik van maken. Ruim een uur reden we onder de poort van Bevagna door, zie foto

Een prachtige plaats. Je waant je eeuwen terug. Helaas regent het nu en vervalt de citytour. Morgen ochtend zullen we voor vertrek nog wat foto's maken.

Nu eerst of zoek naar eten voor de avond

Tot morgen

Gemiddelde: 17,8 km/uur
Totaal gefietst: 1721 km & 96:49 uur:minuten
B&B Porta Perugima in Bevagna

Openstaande vraag

Hans, Cor staat  in het midden, waar blijft het filmpje

Foto's komen wat later ivm internet verbinding.

Blijf reageren, nog drie en halve dag tot Rome

• 13 Mei 2012 - 17:35

Hans:

Krijg het er niet doorheen geperst maar komt goed. Hoeveel kilometers nog? Jullie verhaal wordt inderdaad erg eentonig (niet echt hoor;-) ) Jos wie is Cor, met die gele trui aan soms?
    Nee jongens blijf verslagen maken van het eten en drinken hahaha ik wacht weer op morgen laat jullie maar horen hoor. He jongens fietse nog!!

• 13 Mei 2012 - 17:38

Hans :

Jos of is hij dat met het blaue shirt aan? Nee, ze komen mij niet bekend voor maar daar hebben wij het nog wel eens over.

Groetjes uit het droge Brunssum

• 13 Mei 2012 - 17:38

Sander En Kirsten:

Het schiet al op zeg! Jullie verslagen blijven leuk om te lezen hoor, we moeten nog afkicken straks ;)

Succes! en groetjes van ons

• 13 Mei 2012 - 18:04

Wim En Tiny:

Jullie verslagen eentonig....? Nee hoor,
    als dat zo was zaten we er niet elke dag op te wachten! ;-)
    We lezen het iedere dag met veel plezier.

Succes morgen en voor vanavond drink niet te veel !

• 13 Mei 2012 - 18:07

Willem En Sandra:

Nog maar 3 1/2 dag jee zeg wat gaat dat snel echt super van jullie en ja dat word echt afkicken!

• 13 Mei 2012 - 19:20

Erik K:

De laatste loodjes ... Nog een aantal dagen en dan wachten de poorten van Rome. Dan geen saaie verhalen meer ? Is het dan alweer voorbij ? Je kunt toch van die stukjes blijven schrijven ? Op weg naar Ridderkerk Deel 325. Vandaag weer in de file gestaan. Op de terugweg.... Over saai gesproken !! Mannen, er ontstaat een verhalenleegte straks. Geen dagelijkse waarbenjijnu-verhandeling meer, geen "beelden van onderweg zijn", geen.... ogen die rondkijken alsof je er zelf bij bent. Het was bijna live !! Hou op over saai. Die kleine dingen waar jullie over schrijven is toch het leukste dat er is ? Het lijkt het echte leven wel.
    Hartelijke groet,

• 13 Mei 2012 - 19:58

Corrie Vd Pest:

Het blijft heel leuk jullie verslag(en) te lezen, en ook interressant zijn de foto's.
    Geen heel toeristisch Italie zo te zien maar juist het authentieke, mooi hoor.
    Zo te zien is het soms afzien maar meer genieten, weer een fijne fietsdag toegewenst morgen ;-))

• 13 Mei 2012 - 20:31

Roseline:

Eindelijk even een kijkje op jullie Blog. Super zeg!!! Wat een mooie reis en ervaring! Nog veel succes de laatste dagen en km's! Hartelijke groet roseline (cs)

• 13 Mei 2012 - 20:41

Luuk Nijenhuis:

Het lijkt net op de Giro, behalve het bier dan, maar wie gaat er nu eigenlijk de roze trui winnen. En welke col moeten jullie nog nemen met de finish bijna in zicht.Succes en groet Luuk.

• 13 Mei 2012 - 20:49

Daisy Mimpen:

Helemaal niet saai om te lezen hoor... Blijft leuk! Again Nice and beautiful pictures!

Ga zo door mannen!

• 13 Mei 2012 - 21:01

Ron En Anoek Bachaus:

Hey Jos en Wichert,
    Ook wij genieten van jullie reisverslag. Elke avond even een stukje lezen over jullie reis is inmiddels een vast patroon geworden. Ik sla voor ( is nl leuk voor de lezers) om ook TERUG naar Nederland te fietsen. Is voor ons thuisblijvend ook heel leuk haha. Jullie zien er trouwens nog behoorlijk fit uit! Heel veel groetjes, en nog veel succes met de laatste kilometers.

• 14 Mei 2012 - 06:40

Kirsten & Sander:

Hoi Jos,

het gaat nu echt heel hard zeg, nog maar een paar dagen...
    Kijken jullie al uit om Rome in te rijden of vinden jullie het dan ook jammer dat de reis voorbij is?
    Veel succes nog de laatste dagen en geniet ervan!

groetjes van ons!

• 14 Mei 2012 - 07:35

Martin:

Goede herinneringen aan Assisi; jammer dat er weinig tijd voor is. Sterkte met de laatste dagen naar Rome toe!

• 14 Mei 2012 - 07:40

Mirjam :

HAHA..Héérlijk die verhalen van jullie..ik zie het allemaal zo voor me. Bij al dat afzien, hebben jullie veel lol. Da's weer effe andere koek dan de studieboeken waar ik in verdiept ben. Zet'm op met de laatste loodjes en wees lief voor jullie billetjes (hihi), die hebben jullie nog nodig. Groetjes uit ook een zonnig Vianen.

• 14 Mei 2012 - 11:35

Marjon:

Leuk hoor!
    Al die saaie verhalen!
    Ga vooral door! Met fietsen en met schrijven!
    Groetjes!

• 15 Mei 2012 - 04:59

Marloes:

Nog steeds niet saai, nog steeds hele mooie foto's en nog steeds "petje af"'
    Ik zou zeggen, voor die paar dagen dat t nog duurt want jullie gaan als n speer, ga zo door!!

Suc6 verder!!

Liefs!

• 15 Mei 2012 - 17:49

Rini Elsendoorn:

Hoi, Wichert en Jos, Eindelijk tijd om jullie te volgend wat een mooie tocht veel mee maken onder weg nog een paar dagen en dan in Rome.Vergeten jullie niet de paus de groeten van Rini te geven hij weet wel wie ik ben. Nog heel veel plezier en tot gouw in Holland. met vriendelijke groeten, Rini.