De Giro blijven we voor - Reisverslag uit Narni, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu De Giro blijven we voor - Reisverslag uit Narni, Italië van Wichert Sinke - WaarBenJij.nu

De Giro blijven we voor

Door: Wichert & Jos

Blijf op de hoogte en volg Wichert

14 Mei 2012 | Italië, Narni

Na een bijzonder gezellige avond in het plaatselijke restaurant (zie foto) van Bavagna waar we tot slot door de uitbater worden getrakteerd op grappa stonden we vanmorgen goedgemutst op. Een etappe met veel klimmen voor de boeg.

Maar voor de start werden we door, waarschijnlijk de moeder van de tandarts, verwend met een prima ontbijt. Ze vertelde dat we een dag te vroeg waren, morgen pas  zou de GIRO  door Bevagna komen. We zeiden dat we er niet op zouden wachten en ze ons maar moesten zien in te halen.

De etappe startte met een soort citytour door deze prachtige stad. Het doet mij altijd denken aan het boek Kruistocht in Spijkerbroek en ik zou graag eens een paar eeuwen terug willen om te zien hoe het er toen aan toeging. De B&B zat trouwens in een pand uit de 14de eeuw zie verschillende foto's. Een van de foto's laat de wasplaats zien waar de rivier her dorp passeerde

Na het maken van de foto rapportage was het meteen klimmen geblazen. De eerste 16 kilometer klimmen we  2,7 km 5%,  900 meter 4%, 3 km 4%, 1,4 km valsplat en 3 km 5%. Umbrië ten top met enorm veel olijfboomgaarden (zie foto) waar we langs fietsen

Joost en Rens komen ons achterop gereden en we drinken hier gezamenlijk koffie bij de locale bar. Hier komt morgen de GIRO langs, het dorp wordt versierd met rosé vlaggen en overal hangen er aankondigingen (zie foto)

Na de koffie trekken we de jassen aan want het is koud gedurende het afdalen. Het is trouwens helemaal niet zo lekker warm meer. Lijkt Nederland wel :-)

11 km afdalen met snelheden tot 45 km per uur. Het is veel remmen op een af en toe slechte weg. We vragen ons af hoe de wielrenners dat morgen doen. Na het afdalen is het weer klimmen naar San Gemini. Daar doen we boodschappen en lunchen we op de stadsmuur. Zie foto's  kijk vooral ook naar het landschap   De lunch bestaat uit melk, yoghurt, salami, brood, appels, meloen en parmasaanse kaas. Goede maaltijd voor de slot etappe. Bij het wegrijden komen we een bordje ROME 99 ( zie foto) tegen waarschijnlijk via de snelweg, wij moeten er nog 141.

Weer klimmen en we komen aan in Narni. Weer een middeleeuwse stad. In het dorp is bijna niet te fietsen. Zo stijl is het hier. We vinden onderdak in een jeugdherberg wat hiervoor heeft dienst gedaan als nonnen klooster. We zijn dus echt aan het pelgrimeren. Na wassen en douchen wordt de kroonluchter als wasrek gebruikt en zegt Jos dat hij niet snurkt maar ik heb het opgenomen :-)

Helaas geen WIFI in het voormalige klooster dus komen de foto's vertraagd door en staan ze misschien verkeerd om. Helaas ook geen omschrijving bij de foto. Het is trouwens een enorme toer om de foto's in de goede volgorde op de site te krijgen. Lukt niet altijd

Nog twee dagen en dan zijn we in Rome. Twee dagen ingelopen op gemaakte schema. Morgen fietsen we nog een dag met Cor en Lammert mee en woensdag vertrekken wij pas later. We worden dan rond 7 uur 's avonds door Anja, Patrick en Brian opgewacht.

De statistieken van maandag 14 mei:

Jos en Wichert

• 14 Mei 2012 - 15:00

Hisko:

Hoi hoi

De Giro voorbllijven, slapen in een oud klooster,
    Terug naar je jeugd in een herberg.
    En dan nog 2 dagen voor de boeg.

Je meer pelgrimeren kan niet, super

Kijk uit er leiden vele wegen naar Rome neem wel de goede.
    Mannen geniet er met volle teugen van.

• 14 Mei 2012 - 15:08

Marion V.:

Jongens, het eind komt in zicht. De klus is bijna geklaard. Als je de verslagen leest, wil je ook deze uitdaging aangaan. Toch realiseer ik me dat slechts enkele zo'n project durven aangaan en het ook op deze wijze volbrengen! Respect. Geniet van de laatste twee dagen en koester de mooie momenten die jullie ongetwijfeld ook de komende dagen nog meemaken. Vanuit een regenachtig Terschelling. Ciao, arrivederci.

• 14 Mei 2012 - 16:09

Liesbeth:

Lieve mannen,

De foto's zal ik straks proberen te draaien. Het blijven indrukwekkende plaatjes en verhalen.
    Mooi hoor!

• 14 Mei 2012 - 16:21

Tini Degenhardt:

Hoi Wichert en Jos.
    De laatste lootjes zeg! Wat knap toch van jullie. Zou wel es om een hoekje willen kijken.
    Zeg Wichert, je vader heeft vandaag geen verslag gekregen. Zeker iets misgegaan. Ik heb het doorgestuurd. Is al es een keer eerder gebeurd.
    Wil je hem er weer in zetten? Alvast bedankt en groeten

• 14 Mei 2012 - 16:25

Joep SInke:

Wat een super verslagen!
    Succes deze laatste dagen.

• 14 Mei 2012 - 16:32

Hans:

Hier zijn we weer.
    Jullie kunnen nu tegen de Italiaanen zeggen 'hier komen de Romeinen uit het Noorden' :-)
    Jongens nog twee daagjes en dan zijn jullie er en dat is mooi!!!
    Over twee weken 29 mei moet ik onder het mes gelukkig. Ik hoop dat het nu wel doorgaat.
    Hebben jullie mijn mail gelezen?
    En nee, ik zou geen eeuwen terug willen leven tenzij het in de betere kringen. Maar de gebouwen zijn wel mooi op de foto's.

• 14 Mei 2012 - 16:47

Marieke:

Heel veel succes voor de laatste dagen !, we zullen de verslagen echt missen !

• 14 Mei 2012 - 17:14

Meta:

100 uur en 43 minuten !!!!! op de fiets.
    Niet te geloven, nu de laatste loodjes .......die wegen vaak het zwaarst.
    Succes !

• 14 Mei 2012 - 17:23

Anja,:

Lieve mannen,
    Heel veel succes de laatste twee dagen.We zullen het allemaal wel gaan missen als jullie weer terug zijn.Geniet er nog eens extra van!
    Weer hele mooie foto"s gemaakt.Ik zou ze het liefst allemaal inlijsten.
    Dikke kus,en snel tot ziens.

• 14 Mei 2012 - 17:39

Suzanna:

Succes met het laatste lood! Respect! Wichert, jij komt voortaan wel op de fiets naar Ridderkerk zeker, eitje

• 14 Mei 2012 - 17:42

Peter:

Grapa las ik ?? Dat spul komt me bekent voor jos daar krijg je hoofd pijn van groeten uit merkelbeek

• 14 Mei 2012 - 18:06

Top!:

Wat een prestatie! en dan ook nog voorlopen op het schema, top! succes met de laatste kilometers!
    Mooie aankomst op het ST Pieterplein, ik denk met heimwee terug aan Rome en weet daarom in wat voor een mooie omgeving jullie zijn en zeker de stad waar jullie aankomen, geniet van de laatste dagen. Groetjes Joke

• 14 Mei 2012 - 18:34

Tante Til:

he jongens nog 141 km, maar Jos dan is de kaars nog niet helemaal opgebrand,
    dus moeten jullie nog een exstra rondje maken, ( wat denk je nu ?) je kunt me wat!!
    wat zullen we die verslagen gaan missen, maar ik denk dat jullie wel blij zullen zijn dat het er op zit
    wij wensen jullie een goede intocht in Rome.

groetjes van ome Jan en tante Til

• 14 Mei 2012 - 18:37

Jan Janszen:

Hallo Jos en Wichert!
    Ook het eind van de reis heeft z,n bekoring.Je doel te hebben bereikt,samen met je geweldige maat alle problemen doorstaan,wind hoogte slechte en goede wegen.Hebben jullie niet gehoord over pech onderweg,hebben jullie dat niet gekend? Ik moet me zelf inhouden bij het denken en lezen van verslagen en om het niet koud te krijgen met het vele wat is gebeurd.
    Jos en Wichert, gefeliciteerd met dit succes.Mijn bewondering is heel groot en een maal thuis hoop ik jullie de hand te drukken.Voorzichtig de laatste km en een fijn ontvangst.
    groetjes Jan.

• 14 Mei 2012 - 19:07

Dorien:

Het einde van jullie verslagen en jullie fietstocht is in zicht!
    Jullie hebben het super gedaan en ik ben trots op deze prestatie! Nog 2 nachtjes en dan zie je Anja en je jongens weer!!
    Geniet van de laatse dagen!

Liefs!

• 14 Mei 2012 - 19:39

Erik K :

en dit zonder 1 lekke band ? ssssssssssssssttttttttttttttttttttttt

• 14 Mei 2012 - 19:50

Joke:

Ha Wichert en Jos,

Zet hem op de laatste kilometers!!
    We vinden het echt super goed van jullie hoe het gaat.
    Geniet er ook nog van en maak nog maar veel mooie foto's
    Nog 2 hele fijne fietsdagen!!

hartelijke groeten,Joke

• 14 Mei 2012 - 21:47

Eric De W.:

Geweldig mannen , ik kan niet anders zeggen respect.

• 15 Mei 2012 - 05:10

Marloes:

mannen!

Het einde nadert, maar steeds meer lof voor jullie topprestatie!
    Nog even en dan kun je Anja weer vasthouden Jos!

Ik ben benieuwd, buiten de verslagen om naar de "live" verhalen!
    Jullie doen t super!!

Toi Toi Toi voor jullie laatste "etappes"

Liefs!

• 15 Mei 2012 - 07:17

Kirsten & Sander:

Succes de laatste dagen!

• 15 Mei 2012 - 07:50

Agnes:

hai lieve mannen, 2 dagen ingelopen op deze tocht naar Rome. Ongelooflijk wat jullie hier neerzetten. De verbondenheid van jullie en het plezier spat iedere dag weer van het scherm als ik jullie mail lees en de prachtige foto´s erbij. Het lijkt wel een film. Jos, wat heerlijk dat jij je zo goed hebt gevoeld al die tijd. Wat zullen jullie dit avontuur gaan missen. Lieve Jos, ik heb het verdrongen maar ik wil je toch nog met het kampioenschap van AJAX feliciteren. Volgend jaar zijn wij weer aan de beurt. haha. Anja en de jongens komen eraan om jullie binnen te halen. Nog heel veel gezellige dagen in Rome en Wichert , een hele goede terugreis alvast. (ik heb genoten van je beeldende verslagen) Liefs agnes

• 15 Mei 2012 - 08:46

Wietse:

de laatste loodjes! veel succes en goede aankomst in Rome!

• 15 Mei 2012 - 11:53

Eva:

Hoi mannen, net een reactie getikt maar hij verschijnt niet in beeld, nog maar een keer! Niet te bevatten dat jullie deze afstand op eigen kracht afgelegd hebben. Wat een goed en voldaan gevoel zal dat straks geven als jullie Rome binnen rijden. Heb diep respect voor jullie prestatie! Succes met de laatste kilometers en geniet straks van deze overwinning. Liefs Eva

• 15 Mei 2012 - 17:35

Tine R.:

Hoi Wichert en Jos

Wat zal het fantastisch zijn als jullie Rome binnenrijden!
    Jullie hebben geweldig gefietst.
    Een topprestatie!

• 15 Mei 2012 - 19:07

Henk Plomp:

Een geweldige prestatie, nu nog de laatste loodjes en dan ROME.
    Vandaag is de Giro in Assissi aangekomen het was een zware klim tot boven, gelukkig hebben jullie deze overgeslagen. Ik heb het vanuit mijn luie stoel op de tv bekeken.
    Veel succes nog en genieten jullie er nog van.
    groetjes,
    Henk en Els Plomp

• 15 Mei 2012 - 19:32

Giacomo En Annemieke:

Heel veel succes morgen( woensdag) ! Top hoor dat jullie zo inlopen. Anja mag wel opschieten morgen , anders zijn jullie er al voordat zij er is. Heel veel plezier met jullie intocht !

• 15 Mei 2012 - 20:47

Wim En Tiny:

Hoi Jos en Wichert,

Wij wensen jullie een geweldige intocht in Rome!
    Vol respect hebben we jullie gevolgd.
    Jos veel plezier samen met Anja en de jongens.
    Dikke knuffel
    Tiny

• 15 Mei 2012 - 20:54

Karin,Remco En Marit:

Wat een topprestatie wat jullie geleverd hebben!!!!
    En wat leuk om jullie belevenissen te mogen lezen,foto's te zien en op die manier te mogen meevoelen!
    Ik wens jullie heel veel succes en kracht voor de laatste rit en heel veel plezier met het weerzien van Anja,Patrick en Brian.Geniet ervan!!!!!
    Toi,toi,toi!

Liefs Karin